Jakie będxie prawdopodobieństwo, że damy radę pojechać z e do f ?.
1/2, Иштван, в обоих случаях. А объяснять тяжело, не из-за решения, из-за языка. И спать очень хочется. Давай, если сын тебе не решит, я потом расскажу, ладно?
Межнациональное общение / International communication |
Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.
Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.
Jakie będxie prawdopodobieństwo, że damy radę pojechać z e do f ?.
1/2, Иштван, в обоих случаях. А объяснять тяжело, не из-за решения, из-за языка. И спать очень хочется. Давай, если сын тебе не решит, я потом расскажу, ладно?
Na spacerze nic nie wymyśliłem. Na razie poczytam sobie o prawdopodobieństwie w grafach przypadkowych (Случайный граф), jak nie zrozumiem to zapytam syna a jak nie będzie wiedział to się zgłoszę Problem jest ciekawy, bo to pojawia się wszędzie - rozprzestrzenianie się chorób czy wad genetycznych, sieci informatyczne, energetyczne itd. Nawet rybackie. Wszędzie.
Co do 1/2 - ja w drugim przypadku bym intuicyjnie powiedział własnie 1/2.
W pierwszym na tym mój problem polega, że jeśli redukuję układ do do
--------
| |
| |
--------
to mam prawdopodobieństwo 1/2 . A przecież ta dodatkowa droga powinna zwiększyć prawdopodobieństwo. Ale to wszystko na "chłopski rozum". Poczytam sobie.
to mam prawdopodobieństwo 1/2 .
Нет. Для этой твоей последней картинки P=7/16 <1/2.
Oczywiście (7/16) ale ze mnie dupa.
Telefonicznie nie udało się wzbudzać wielkiego zainteresowania moimi zadaniami, zobaczymy przy obiedzie A ja dziś cały dzień zamiast zajmować się grafami grałem na zmianie to na gitarze to na pianinie Bo deszcz pada.
Не убивайся так... Просто 1/2 кажется очевидной. Это обманывает. Я же говорю - вероятность коварна...
idę na obiad w sprawie przypadkowych grafów Dlaczego o "Modelo Erdös–Rényi" w Wikipedii jest tylko po hiszpańsku (http://es.wikipedia.org/wiki/Modelo_Erds–Rnyi )i po węgiersku. I dlaczego perkolacja po polsku to "nalewka" ? To są pytania retoryczne.
Bo deszcz pada.
И у нас pada. Всю ночь и весь день. За обед бы и я согласилась порешать... вряд ли бы что нарешала, правда. За обедом настроение сытое, удовлетворенное, ничего больше не хочется.
na obiad w sprawie przypadkowych grafów
Однако странная приправа.
Sprawa wygląda tak: kluczem dla mnie była podpowiedź 7/16.
W tym przypadku gdy zdarzenia są niezależne od siebie, dowolna ich możliwa kombinacja (w sensie potocznym) występuje takim samym prawdopodobieństwem. Tak samo prawdopodobne jest , że żadna droga nie zostanie wybudowana jak to, że wszystkie zostaną wybudowane.
dla H jest 32 możliwości, z tego 16 zapewnia przejazd
dla I I jest 16 możliwości, z tego 7 zapewnia przejazd.
dla H mogę w dół rozbudować drabinkę w nieskończoność i w dalszym ciągu pozostanie 50% szans, prawdopodobnie łatwo można również w bok rozszerzać podobnym wynikiem.
Nie będę się dalej wymądrzał, bo to nie moja działka, ja chciałem tylko to zadanie rozwiązać.
Однако странная приправа.
Aha. Zadanie (w takim zakresie w jakim chciałem ) rozwiązałem jednak już w tramwaju (za pomocą podpowiedzi 7/16) więc obiad był prawie pozbawiony już przyprawy z przypadkowych grafów.
To nie tak.. Muszę jednak wziąć papier i ołówek
Na zabawę karnawałową Beata wykonała kartonowe czapeczki w kształcie brył narysowanych poniżej:
Które dzieci mają głowy sześciokątne?
Na Węgrzech zwróciłem uwagę, że dzieci często mają głowy takie jakieś eliptyczne. Patrząc z góry. Wydłużone. Jadąc bardzo szybko wózkiem stawiają na pewno mniejszy opór aerodynamiczny niż dzieci o głowach okrągłych. Nie wiem czym to się tłumaczy, ja stawiam albo na jakieś odżywki albo na jakieś specyficzne cechy narządów rodnych Węgierek (Niektórych). Ale żeby szęsciokątne?
To nie tak..
Что не так? Что в задачах А и В 1/2 - так. А что для любой стремянки так - да, не так.
А что для любой стремянки так - да, не так.
Tak. Zadanie 1 i 2 - 50%. OK.
Dowolna drabina - oczywiście nie zawsze 50%. To było nie tak.
Dowolna drabina - oczywiście nie zawsze 50%. To było nie tak.
Tak. Jak szukałem materiały do tych drabinek to sobie przypomniałem, że teorię grafów to ja miałem w liceum, ale to były fakultatywne zajęcia po południami, gdy ja albo grałem na gitarze albo uganiałem się za dziołchami. Prowadził je dwa razy w tygodniu Posa Lajos, wtedy miał 21 lat, ale już był autorytetem w sprawie grafów losowych (chyba tak się po polsku się nazywają). Zresztą pierwsze publikacje (wspólne z Erdos) miał chyba jak miał 13 lat. O Erdos znalazłem ciekawy artykuł po rosyjsku http://virlib-old.eunnet.net/mif/text/n0299/1.html . Posa był jego ulubieńcem, (liczba 1) i Erdos był bardzo zły, że Posa przestał się zajmować badaniami i zajął się młodzieżą. Te zajęcia fakultatywne z teorii grafów to było pierwsze odejście Posa od nauki do nauczania.
Спасибо, Иштван, очень интересно.
Które dzieci mają głowy sześciokątne?
no właśnie,a miały być zadania z życia wzięte
Pociąg przejeżdża przez most długości 600m. Od chwili gdy lokomotywa wjeżdża na most do momentu opuszczenia go przez ostatni wagon upływa 1 minuta. Pociąg mija przęsło mostu w ciągu 20 sekund. Jaka jest długość i prędkość pociągu?
zadanie z zeszłоrocznego konkursu
и ещё одно :
Reszta z dzielenia liczby pierwszej przez 21 jest liczbą złożoną. Jakie liczby mogą być takimi resztami?
Ewo! Która to jest klasa? (w głowie szacuję na 15 m/s i 300m, czas rozwiązania około 20 sekund. Pewnie poprawnie, chociaż ostatnio coś intuicja mi zawodzi )
Pewnie poprawnie,
niestety nie klasa 3 gimnazjum
prędkość dobra
Отредактировано Ewa (2010-11-09 01:20:53)
[реклама вместо картинки]
oblicz pole zacieniowanego obszaru,jeśli AB = 40
Отредактировано Ewa (2010-11-09 19:44:23)
Ewo!
Co do tych resztek po dzieleniu przez 21 to rozwiązaniem będą liczby złożone mniejsze od 21 i nie dające się podzielić prze 3 i 7 (więc zapewne 4,8,10,16,i 20) ale będą się upierał, że pociąg ma 300 metrów. 20 sekund wjeżdża, tyle samo zjeżdża, więc z minuty mu pozostało 20 sekund gdy cały skład jest na moście ->pociąg musi mieć połowę długości mostu. (zakładając - może naiwnie - że minuta ma 60 sekund, pociąg nie przyspiesza ani nie zwalnia. Prędkość pociągów - w każdym razie w Polsce- daleko jest też od prędkości światła, mimo iż niedawno położyli nowe tory na odcinku Łódź - Warszawa).
Чего Вы тут поделить, интересно, не можете уже второй день? Надо прочитать, что ли.
oblicz pole obszaru poza małymi półokręgami i małym okręgiem
Это совсем просто.
Радиус маленького круга вычисляется проще пареной.
Оказывается моя ФМШ ещё чего-то помнит...
А им надо его, да, Валер?
Лениво переводить, тока проснулась.
А им надо его, да, Валер?
Если я правильно понял - надо вычислить площадь всего, что не круглое.
Значит из полукруглого надо вычесть два полукруглых и одно круглое. Или два круглых - одно побольше, второе поменьше. Побольше - это совсем просто, мелкое сложнее.
мелкое сложнее
Luden, ну так напиши как вычислить площадь мелкого.
Если я правильно понял - надо вычислить площадь всего, что не круглое.
Ага, да, сейчас прочитала.
Значит из полукруглого надо вычесть два полукруглых и одно круглое. Или два круглых - одно побольше, второе поменьше. Побольше - это совсем просто, мелкое сложнее.
Все правильно, конечно.
Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.