Межнациональное общение / International communication

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.


Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.

Сообщений 61 страница 90 из 143

61

правда Indoor написал(а):

Jakie będxie prawdopodobieństwo, że damy radę pojechać  z e do f ?.

1/2, Иштван, в обоих случаях. А объяснять тяжело, не из-за решения, из-за языка. И спать очень хочется. Давай, если сын тебе не решит, я потом расскажу, ладно?

0

62

Na spacerze nic nie wymyśliłem. Na razie poczytam sobie o prawdopodobieństwie w grafach przypadkowych (Случайный граф), jak nie zrozumiem to zapytam syna a jak nie będzie wiedział to się zgłoszę :-) Problem jest ciekawy, bo to pojawia się wszędzie - rozprzestrzenianie się chorób czy wad genetycznych, sieci informatyczne, energetyczne itd. Nawet rybackie.  :-) Wszędzie.
Co do 1/2     - ja w drugim przypadku bym intuicyjnie powiedział własnie 1/2.
W pierwszym na tym mój problem polega, że jeśli redukuję układ do  do
--------
|  |
|  |
--------
to mam prawdopodobieństwo 1/2 . A przecież ta dodatkowa droga powinna zwiększyć prawdopodobieństwo. Ale to wszystko na "chłopski rozum". Poczytam sobie.

0

63

правда Indoor написал(а):

to mam prawdopodobieństwo 1/2 .

Нет. Для этой твоей последней картинки P=7/16 <1/2.

0

64

Oczywiście (7/16) ale ze mnie dupa. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/swoon.gif
Telefonicznie nie udało się wzbudzać wielkiego zainteresowania moimi zadaniami, zobaczymy przy obiedzie  :D A ja dziś cały dzień zamiast zajmować się grafami grałem na zmianie to na gitarze to na pianinie  :rain: Bo deszcz pada.

0

65

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/rofl.gif Не убивайся так... http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/friends.gif http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/friends.gif Просто 1/2 кажется очевидной. Это обманывает. Я же говорю - вероятность коварна...

0

66

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/bye.gif idę na obiad w sprawie przypadkowych grafów :-) Dlaczego o "Modelo Erdös–Rényi" w Wikipedii jest tylko po hiszpańsku (http://es.wikipedia.org/wiki/Modelo_Erds–Rnyi )i po węgiersku. I dlaczego perkolacja po polsku to "nalewka" ? To są pytania retoryczne.

0

67

правда Indoor написал(а):

Bo deszcz pada.

И у нас pada. Всю ночь и весь день. За обед бы и я согласилась порешать... вряд ли бы что нарешала, правда. За обедом настроение сытое, удовлетворенное, ничего больше не хочется. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/pardon.gif

правда Indoor написал(а):

na obiad w sprawie przypadkowych grafów

Однако странная приправа. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

68

Sprawa wygląda tak: kluczem dla mnie była podpowiedź 7/16.
W tym przypadku gdy zdarzenia są niezależne od siebie, dowolna ich możliwa kombinacja (w sensie potocznym)  występuje takim samym prawdopodobieństwem. Tak samo prawdopodobne jest , że żadna droga nie zostanie wybudowana jak to, że wszystkie zostaną wybudowane. 
dla H  jest 32 możliwości, z tego 16 zapewnia przejazd
dla I I   jest 16 możliwości,  z tego 7 zapewnia przejazd.
dla H mogę w dół rozbudować drabinkę w nieskończoność i w dalszym ciągu pozostanie 50% szans, prawdopodobnie łatwo można również w bok rozszerzać podobnym wynikiem.
Nie będę się dalej wymądrzał, bo to nie moja działka, ja chciałem tylko to zadanie rozwiązać.

0

69

Боевой Тушканчик написал(а):

Однако странная приправа.

Aha. Zadanie (w takim zakresie w jakim chciałem ) rozwiązałem jednak już w tramwaju (za pomocą podpowiedzi 7/16) więc obiad był prawie pozbawiony już przyprawy z przypadkowych grafów. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

70

To nie tak.. Muszę jednak wziąć papier i ołówek :-)

0

71

Ewa написал(а):

Na zabawę karnawałową Beata wykonała kartonowe czapeczki w kształcie brył narysowanych poniżej:
http://www.moskat.pl/szkola/matematyka/img/ostroslup.jpg

Które dzieci mają głowy sześciokątne?
Na Węgrzech zwróciłem uwagę, że dzieci często mają głowy takie jakieś eliptyczne. Patrząc z góry. Wydłużone. Jadąc bardzo szybko wózkiem stawiają na pewno mniejszy opór aerodynamiczny niż dzieci o głowach okrągłych. Nie wiem czym to się tłumaczy, ja stawiam albo na jakieś odżywki albo na jakieś specyficzne cechy narządów rodnych Węgierek (Niektórych). Ale żeby szęsciokątne?

0

72

правда Indoor написал(а):

To nie tak..

Что не так? Что в задачах А и В 1/2 - так. А что для любой стремянки так - да, не так.

0

73

Боевой Тушканчик написал(а):

А что для любой стремянки так - да, не так.

Tak. Zadanie 1 i 2 - 50%. OK.
Dowolna drabina - oczywiście nie zawsze 50%. To było nie tak.

0

74

правда Indoor написал(а):

Dowolna drabina - oczywiście nie zawsze 50%. To było nie tak.

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/yes.gif  http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/yes.gif  http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/yes.gif

0

75

Tak. Jak szukałem materiały do tych drabinek to sobie przypomniałem, że teorię grafów to ja miałem w liceum, ale to były fakultatywne zajęcia po południami, gdy ja albo grałem na gitarze albo uganiałem się za dziołchami. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif Prowadził je dwa razy w tygodniu Posa Lajos, wtedy miał 21 lat, ale już był autorytetem w sprawie grafów  losowych (chyba tak się po polsku się nazywają). Zresztą pierwsze publikacje (wspólne z Erdos) miał chyba jak miał 13 lat.  O Erdos znalazłem ciekawy artykuł po rosyjsku http://virlib-old.eunnet.net/mif/text/n0299/1.html . Posa był jego ulubieńcem, (liczba 1) i Erdos był bardzo zły, że Posa przestał się zajmować badaniami i zajął się młodzieżą. Te zajęcia fakultatywne  z teorii grafów to było pierwsze odejście Posa od nauki do nauczania.

0

76

Спасибо, Иштван, очень интересно.

0

77

правда Indoor написал(а):

Które dzieci mają głowy sześciokątne?

no właśnie,a miały być zadania z życia wzięte http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

78

Pociąg przejeżdża przez most długości 600m. Od chwili gdy lokomotywa wjeżdża na most do momentu opuszczenia go przez ostatni wagon upływa 1 minuta. Pociąg mija przęsło mostu w ciągu 20 sekund. Jaka jest długość i prędkość pociągu?
zadanie z zeszłоrocznego konkursu

0

79

и ещё одно :
Reszta z dzielenia liczby pierwszej przez 21 jest liczbą złożoną. Jakie liczby mogą być takimi resztami?

0

80

Ewo! Która to jest klasa? http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/shok.gif (w głowie szacuję na 15 m/s i 300m, czas rozwiązania około 20 sekund. Pewnie poprawnie, chociaż ostatnio coś intuicja mi zawodzi http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/crazy.gif)

0

81

правда Indoor написал(а):

Pewnie poprawnie,

niestety nie http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/crazy.gif klasa 3 gimnazjum
prędkość dobra

Отредактировано Ewa (2010-11-09 01:20:53)

0

82

[реклама вместо картинки]
oblicz pole zacieniowanego obszaru,jeśli AB = 40

Отредактировано Ewa (2010-11-09 19:44:23)

0

83

Ewo!
Co do tych resztek po dzieleniu przez 21 to rozwiązaniem będą liczby złożone mniejsze od 21 i nie dające się podzielić prze 3 i 7 (więc zapewne 4,8,10,16,i 20) ale będą się upierał, że pociąg ma 300 metrów. 20 sekund wjeżdża, tyle samo zjeżdża, więc z minuty mu pozostało 20 sekund gdy cały skład jest na moście ->pociąg  musi mieć połowę długości mostu. (zakładając - może naiwnie - że minuta ma 60 sekund, pociąg nie przyspiesza ani nie zwalnia. Prędkość pociągów - w każdym razie w Polsce- daleko jest też od prędkości światła, mimo iż niedawno położyli nowe tory na odcinku Łódź - Warszawa).

0

84

Чего Вы тут поделить, интересно, не можете уже второй день? Надо прочитать, что ли.

0

85

Ewa написал(а):

oblicz pole obszaru poza małymi półokręgami i małym okręgiem

Это совсем просто.
Радиус маленького круга вычисляется проще пареной.
Оказывается моя ФМШ ещё чего-то помнит...http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/crazy.gif

0

86

А им надо его, да, Валер?
Лениво переводить, тока проснулась.

0

87

Боевой Тушканчик написал(а):

А им надо его, да, Валер?

Если я правильно понял - надо вычислить площадь всего, что не круглое.
Значит из полукруглого надо вычесть два полукруглых и одно круглое. Или два круглых - одно побольше, второе поменьше. Побольше - это совсем просто, мелкое сложнее.

0

88

Luden написал(а):

мелкое сложнее

Luden, ну так напиши как вычислить площадь мелкого.

0

89

http://s010.radikal.ru/i312/1011/eb/30b1c078e4ee.jpg

где R - радиус среднего,
r - радиус мелкого.

Треугольник XYZ - прямоугольный.=>
(R+r)*(R+r) = R*R+ (r+h)*(r+h)

2R= 2r+h

R - известное число,
Два уравнения - два неизвестных -> r и h.

h= 2R-2r . h подставляем  в первое уравнение.
А дальше мне в уме считать лениво...http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/pardon.gif

0

90

Luden написал(а):

Если я правильно понял - надо вычислить площадь всего, что не круглое.

Ага, да, сейчас прочитала.

Luden написал(а):

Значит из полукруглого надо вычесть два полукруглых и одно круглое. Или два круглых - одно побольше, второе поменьше. Побольше - это совсем просто, мелкое сложнее.

Все правильно, конечно.

0


Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.