Межнациональное общение / International communication

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.


Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.

Сообщений 31 страница 60 из 143

31

2

0

32

Ani razu http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/rofl.gif
Все, ухожу, ухожу...

0

33

diagnoza написал(а):

Ani razu

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/yes.gif

0

34

Skleroza dopadła http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif Chciałam tu pomęczyć trochę be_free z takim zadaniem, na które zmarnowałam mnóstwo czasu kiedyś, ale odpowiedzi w swoich szpargałach nie znalazłam. Tak że, Ewo, cała nadzieja - w Tobie!

Bolek jest najstarszy, a Tolek najmłodszy i dziesięciokrotna różnica ich wieku jest sumą lat Bolka i Lolka.
Wiek Olka jest średnią wieku pozostałych, a różnica jego wieku i wieku Tolka jest dwukrotnie większa
od różnicy lat Bolka i Lolka, natomiast różnica między wiekiem Lolka i Tolka o dwa lata większa niż pomiędzy
wiekiem Bolka i Olka. Ile lat ma każdy z tej czwórki?
http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/bye.gif

0

35

diagnoza написал(а):

Ile lat ma każdy z tej czwórki?

Ale fajne zadanie! Próbuje.

0

36

Bolek 36, Lolek 34, Olek 33,Tolek 29
Masz jeszcze takie? Pamietam jak wracałem autobusem D z Politechiki do akademika na Lumumby, to lubiłem takie rzeczy w głowie rozwiązywać. Nie pamiętam, który tygodnik publikował masę takich zadań.

0

37

правда Indoor, z tych, co  w podesłanym linku,  byłbyś łaskaw http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif najciekawsze też tu zamieścić?.. Z Twojego punktu widzenia, oczywiście, najciekawsze.
Z góry dzięki.

0

38

diagnoza написал(а):

правда Indoor, z tych, co  w podesłanym linku,  byłbyś łaskaw  najciekawsze też tu zamieścić?..

OK. Zrobię wybór.
Mam też znajomego na Węgrzech, nauczyciel matematyki, który zajmuje się od wielu lat  nauczaniem matematyki w średniej szkole muzycznej (takie przedszkole do konserwatorium. Dla profesjonalistów)
Kiedyś wydał taki nietypowy zbiór zadań. Muszę go poprosić o niektóre. Były rewelacyjne.

0

39

правда Indoor написал(а):

Muszę go poprosić o niektóre.

Koniecznie! http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif
Co prawda, obecnie nie idzie mi rozwiązywanie tak sprawnie, jak jeszcze za młodości mojego młodego. Brak treningu pewnie.

0

40

diagnoza написал(а):

za młodości mojego młodego

To dla mnie za wysokie :-) Resztę rozumiem :-)

0

41

Ale. Wczoraj nagle na Skype wyskoczyła żona tego kolegi nauczyciela matematyki muzyków.
Okazuje się, że zbiór zadań (nietypowych) nie jest z matematyki, na dodatek nie ma wersji elektronicznej  a papierowa jest gruba. Będę w pażdzierniku w Budapeszcie to zobaczę, jak się opłaca zeskanuje i przetłumaczę kilka.

0

42

Co do zadań przyznaje się http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gif to była pewna sztuczka.
To znaczy wieczorem zauważyłem, nawet napisałem cztery równania i uznałem, że zadanie jest możliwe do rozwiązania (jeśli ma rozwiązanie w ogóle). I dalej się nawet nie zastanawiałem.
Rano coś mnie tknęło, że trzeba stosować metodę Aleksandra Macedońskiego zastosowanego wobec węzła gordyjskiego i ciekaw byłem czy będzie szybko czy wolno.
Więc dałem znacznik czasu ("zadanie ciekawe") i napisałem taki krótki program w Pascalu (żródło poniżej)
Liczył chyba krótko, ale nie będę się bawił w milisekundy.
(dla ilutracji jeszcze raz zapuściłem program, copy, paste)
2010-08-30 07:54:18
B=36 L=34 T=29 O=33
2010-08-30 07:54:18
Żródło wyglądało tak:
Memo1.lines.Add(DateTimeToStr(now));
for l := 1 to 39   do for t := 1 to 39 do for b := 1 to 39 do for o := 1 to 39
  do if (B+l) = 10*(B-t) then if (B+T+L) = 3*o then if (o-t) = 2*(B-l) then if (L-T)  = ((B-o) +2) then
  memo1.lines.add('B='+IntToStr(B)+' L='+IntToStr(L)+' T='+IntToStr(T)+' O='+IntToStr(o));
Memo1.lines.Add(DateTimeToStr(now));

Dlatego podałem to wszystko, byś przypadkiem nie czuła się głupio.
NIe dość, że nie w głowie, to jeszcze nie na papierze http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gif
Oszust ze mnie przyznaję, ale czegoś to człowiek się nie zrobi, żeby się popisywać się przed Kobietą. http://forumupload.ru/uploads/000d/0e/cb/840-5.gif

0

43

be_free написал(а):

Я решила,у меня есть ответ,а вам это интересно?

в закрытой системе были нормальные отношения купли-продажи и обмена %) потом вдруг в ней одна купюра обесценилась.
погорел тот, у кого она в итоге оказалась, на номинал этой купюры %). т.е. продавец на 25р.

diagnoza написал(а):

Ile lat ma

у меня получилось как и у Иштвана %) правда без программы
там получается простая система из 4 уравнений с 4-мя неизвестными

0

44

Я за вас рада, мальчики http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

правда Indoor написал(а):

i napisałem taki krótki program w Pascalu

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/shok.gif http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/swoon.gif /on jeszcze i programy pisze.../

правда Indoor написал(а):

((B-o) +2) then
  memo1.lines.add('B='+IntToStr(B)+' L...

http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/swoon.gif Siostro! Tlen! (c)
Isztvan, gra gitara, ja wiem, że na świecie istnieje mnóstwo ludzi mądrzejszych ode mnie i jak do tej pory udaje mi się to przeżyć bez uszczerbku na zdrowiu (psychicznym) http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/tongue.gifhttp://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif
Prof. Sandmani< nie musi Pan mnie bardziej dołować! http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

45

правда Indoor написал(а):

diagnoza написал(а):

    za młodości mojego młodego

To dla mnie za wysokie :-) Resztę rozumiem :-)

Kiedy mój syn=młody chodził do szkoły=był młodszy http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif

0

46

diagnoza
przepraszam Panią %)

Иштван
лишние проходы циклов можно исключить %)
типа for b := 4 to 100   do for l := 3 to b  do for o := 2 to l   do for t := 1 to o
плюс ранний выход из циклов при нахождении ответа.

0

47

diagnoza написал(а):

/on jeszcze i programy pisze.../

Diagnozo! Przecież to jest mój zawód od 1978 roku. :-( Kilka razy chyba wspomniałem, ale nie pamiętam gdzie i po co. Może jak Ty byłaś poza.
Nawet jak w latach 80-ych pracowałem zawodowo jako tłumacz ( też ) to miałem ze sobą małą walizkę i wieczorem po pracy składałem małe komputery :-)

Sandman. Co do optymalizacji.
Wyjśc po znalezieniu wyniku można wyjść wtedy, gdy jesteś pewien, że jest tylko jeden wynik. Tu na pierwszy rzut oka widać, że rozwiązań będzie raczej 1, można też oszacować granice. Ale pewności nie ma.
Na temat cz  b,o,l i t mają rózny wiek, wiemy tylko tyle, że b > t, b>o itd. l i o mogą być równe. W każdym razie jesli jest jakaś wskazówka, to przeoczyłem.
Na pewno trzeba by program i algorytm optymalizować gdyby miał być wykonywany w czasie rzeczywistym, wielokrotnie  itd.
Gdy ma być wykonany tylko raz, to czas optymalizacji prawdopodobnie wielokrotnie przekroczy zysk czasu na samym obliczeniu.  A kod jest czytelniejszy.

0

48

правда Indoor написал(а):

Ale pewności nie ma.

To znaczy ja nie mam http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gif
Chodziło rozwiązanie bezmyślne, na zasadzie węzła gordyjskiego. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/to_become_senile.gif

0

49

да, ты прав, отношение между возрастом о и l не видно сразу, только после того, как решишь задачу наполовину %).
ты прав и в том, что оптимизация, конечно, должна быть только там, где имеет смысл тратить на нее время.
но в данном случае речь не только об оптимизации, но и о соблюдении исходных условий. не учитывались соотношения b > l; l > t; b > o; o > t; что потенциально могло привести к неверному ответу. http://forumupload.ru/uploads/000d/0e/cb/518-4.gif
(это просто круто, что есть с кем поговорить о программировании и алгоритмах !)

Отредактировано sandman (2010-08-30 23:55:29)

0

50

Właśnie dziś tu sobie uświadomiłem, że za moich rządów wróciła matura z matematyki. A mi się matura z matematyki śni do dziś po nocach. I nie wiem, jak ją zdałem. To znaczy wiem, ale nie powinienem o tym głośno mówić - żartował podczas uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego w I LO w Gdańsku premier Donald Tusk, absolwent tej szkoły
http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/shok.gif
http://wiadomosci.onet.pl/2216723,11,tu … ,item.html

0

51

be_free написал(а):

Да!!!!http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/clapping.gif
Сделка состоялась.За шапку 10 р.получил.Потерял только 25р.,которые ему пришлось отдать соседке вместо фальшивых 25 р.

получил 10 фальшивых http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gifне будет же молодой человек платить хорошими деньгами...у него наверно все номиналы есть
...потерял 25р ....но совсем по другому поводу Из  25 фальшивых  выдал 15 фальшивых потерял шапку за 10 и осталось ему 10 фальшивых в кассе .соседке отдал 25 .Потерял значит 25 и сзапку за 10 это 35.Но эти десять наверно кому то подсунет .....ето 25 http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/pardon.gifно ещё подумал что если не будет дурной и возьмёт ети 25 от соседки и пихнёт кому то так наверно выйдет на 0

Отредактировано szakal (2010-10-07 10:47:10)

0

52

Zadania z próbnej matury
http://slimak.onet.pl/_m/matury/probna_ … 10_std.pdf
Najbardziej mi się podoba zadanie 29. http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

53

правда Indoor написал(а):

Najbardziej mi się podoba zadanie 29.

Bo Pitagorasa znałeś osobiście? http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

0

54

egzamin gimnazjalny jest o 50% trudniejszy
a będzie jeszcze gorzej http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/shok.gif

0

55

Ewa
Давай меняться! Ты мне задачки с ваших экзаменов, я тебе с наших - сравним?

0

56

Luden написал(а):

Давай меняться! Ты мне задачки с ваших экзаменов, я тебе с наших - сравним?

Давайте, меняйтесь. Интересней всех мне будет сравнивать.

0

57

http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/2010/propaganda/perkol02a.jpg
Mamy dwie istniejące drogi. e i f.
Planuje się pomiędzy nimi wybudować połączenie w odcinkach. To są te przerywane linie (5 dla A. i 13 dla B.).
Prawdopodobieństwo ukończenie budowy dowolnego odcinka, niezależnie od budowy pozostałych - 50%.
Jakie będxie prawdopodobieństwo, że damy radę pojechać  z e do f ?.

0

58

Nie wiem z której strony trzeba by podejść do tego zadania. Pomyślę w tramwaju jeśli nie zasnę http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif
To jest w ogóle takie zadanie-ilustracja tematu na takim wykładzie, który dziś będzie wygłoszony w mojej szkole średniej na temat grafów nieskończonych.
http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/2010/vb1005.html

0

59

Zadanie 33. (0–3) (egzamin z 2002r.)
Na zabawę karnawałową Beata wykonała kartonowe czapeczki w kształcie brył narysowanych poniżej:

http://www.moskat.pl/szkola/matematyka/img/ostroslup.jpg wysokość ściany bocznej=30cm;długość krawędzi podstawy=10cm

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Stozek_schemat.svg/200px-Stozek_schemat.svg.png   długość tworzącej=30cm;długość średnicy=20cm

Ile papieru zużyła na każdą z czapeczek? Na którą czapeczkę zużyła więcej papieru? Zapisz obliczenia.

wczujcie się w rolę gimnazjalistów,którzy nie mają dostępu do wzorów i kalkulatora;mają do dyspozycji tylko swoją pamięć

0

60

Ewa написал(а):

nie mają dostępu do wzorów i kalkulatora;mają do dyspozycji tylko swoją pamięć

Hmmmm. Ja wzory trzymam w pamięci.

0


Вы здесь » Межнациональное общение / International communication » Аудитории » Математика по-польски для учеников седьмых, восьмых и девятых классов.