Я где то читал, что
при посадке по этой системе РП должен бубнить как папугай каждые пять секунд,
„Tutaj wyjaśnia się kwestia dlaczego kontroler nie rozumiał i dlaczego pilot nie odpowiadał na jego komendy. Przy korzystaniu z tego typu radiolokatora na Wschodzie jest taka zasada, że są tylko wyznaczone punkty w których pilot musi się zameldować i na których mu nawigator [kontroler] odpowiada odległością do pasa. Jeżeli pilot nie odchyla się od ścieżki podejścia to nawigator w ogóle się nie odzywa tylko okresowo może mu podpowiedzieć odległość i korekty kursu i pilot musi je pokwitować swoją wysokością.
Natomiast w zachodnim systemie jest zupełnie inaczej. Procedura NATO-wska jest taka, że przeprowadza się tzw. talkdown: kontroler jak się upewni, że pilot jest „ready for talkdown” to włącza mikrofon i nadaje jak papuga, podając kurs, parametry itd. Pilot nawet nie ma mu kiedy odpowiedzieć. …Nawigator ocenia czy pilot słyszy go na podstawie tego czy wykonuje jego polecenia. Piloci wyszkoleni w systemie NATO-wskim są przyzwyczajeni do „talkdown”, kiedy nie muszą potwierdzać, a dla rosyjskiego kontrolera niepotwierdzenie komendy jest sytuacją nienormalną”.





.И ваши и наши специалисты говорят, что нет одной причины авиакатастрофы.Обычно ето цепь многих случившихся по очереди ошибок которые ода тянут другую за собой.И ты недооцениваешь возможности сказать РП раньше горизонт .Как раз eто спасло бы им жизнь
Да деньги нужны...


. Мол русские совсем ох....ли. После этого естественно он плохо верил в то, что РЗП говорит. И поверить его мог заставить только истошный вопль в эфир (хорошо бы примерно, как РП вопил после первого захода Ил-76, колоритно, со вкусом, мертвого разбудит). 