mikenat написал(а):В отчете МАК - кнопки Уход, Глисс и Заход в течении полета и посадки НЕ нажимались. Не пойму - может он пытался колесико крутить? Так ведь по графикам и этого не сильно заметно... В общем странно это. Уходить решили, а вот делать этого не стали...
1.16.12. Wyniki eksperymentu na symulatorze lotu
Celem eksperymentu na symulatorze lotu było:
• Ocena moŜliwości odejścia na drugi krąg na zakresie automatycznym przy niedziałającym radiotechnicznym systemie lądowania (dosł.: systemie kursu i ścieŜki - ILS).
• Ocena charakterystyk odejścia na drugi krąg na zakresie automatycznym z włączonym radiotechnicznym systemie lądowania (dosł.: systemie kursu i ścieŜki - ILS) wg. Kat. II ICAO.
• Ocena parametrów lotu samolotu Tu-154M w kanale podłuŜnym przy odejściu na drugi krąg z róŜnych wysokości (100 m, 60 m, 40 m. 20 m).
Eksperyment został przeprowadzony na bazie CIAP OAO „Aerofłot”, na kompleksowym symulatorze samolotu Tu-154M. W trakcie eksperymentu odtwarzane były początkowe warunki
lotu samolotu Tu-154M nr 101 przy podejściu do lądowania na lotnisku Smoleńsk „Północny”:
imitacja widzialności 30x350 m, cięŜar samolotu ~78000 kg, cięŜar paliwa 11 t, wywaŜenie 24,2%SCA, klapy wypuszczone na 36°, podwozie wypuszczone, autopilot włączony w kanale
pochylenia i przechylenia, automat ciągu włączony.
Imitacja podejść do lądowania wykonywana była na pas lotniska Szeremietiewo z kursem magnetycznym KM=66°. Przeprowadzenie eksperymentu w charakterze dowódcy statku
powietrznego zabezpieczał członek Komisji do badania, Bohater Rosji, zastępca Dyrektora Generalnego – kierownik LIC GosNII GA, zasłuŜony pilot doświadczalny FR.
Na podstawie wyników eksperymentu wyciągnięto następujące wnioski:
• W wyniku przeprowadzenia eksperymentu na symulatorze lotu zostało potwierdzone, Ŝe przy podejściu do lądowania przy niedziałającym radiotechnicznym systemie lądowania (dosł.: systemie kursu i ścieŜki) ILS, bez włączania zakresów „PODEJŚCIE” („ZACHOD”) i „ŚCIEśKA” („GLISSADA”),
wykonanie odejścia na drugi krąg na zakresie automatycznym (przez naciśnięcie przycisku „ODEJŚCIE” („UCHOD”)) jest niemoŜliwe.
• W trakcie eksperymentu na symulatorze lotu potwierdzono, Ŝe przy automatycznym odejściu na drugi krąg z wysokości 30 m przy zniŜaniu na ścieŜce z włączonymi zakresami „PODEJŚCIE” („ZACHOD”) i „ŚCIEśKA” („GLISSADA”), samolot
zapewnia bezpieczny profil lotu z utratą wysokości („przepadaniem”) ~10 m.
• W trakcie eksperymentu zostało potwierdzone, Ŝe przy podejściach do lądowania w warunkach analogicznych do warunków lotu samolotu Tu-154M nr 101 10.04.2010 r. w Smoleńsku, z analogicznym profilem lotu z prędkością pionową
zniŜania 7…8 m/s, i odejściach na drugi krąg zgodnie z technologią zalecaną przez RLE samolotu Tu-154M, utrata wysokości („przepadanie samolotu”) wynosi
20-25m. Z wysokości 40 m w locie krytycznym (bez uwzględnienia moŜliwych przeszkód i zmian ukształtowania terenu na trasie lotu) charakterystyki samolotu
zapewniały gwarantowane bezpieczne odejście na drugi krąg bez przekraczania ograniczeń eksploatacyjnych pod względem przeciąŜenia i kąta natarcia.
• Próba w ramach eksperymentu na symulatorze wykonania odejścia na drugi krąg przy zniŜaniu z prędkością pionową 7…8 m/s z wysokości 20 m zakończyła się zderzeniem z ziemią
а эксперименты с кнопочкой делали ....доказали что без ИЛС и каналов Заход и глиссада невозможно
и тут же что к кнопочкe не прикасались .Значит надо искать почему ручное не сработало ....а может ...заговор
Жалко что не похвасталисъ этим пилотом Героем России зам директор чего то там забыли фамилию написать.Я в польских СМИ читал что как 2П заседал Эдмунд Клих с налётом на Ту 154 ......0!!!!!!если уж хотели верно смоленские условия создать мог бы быть в характере постороннего в кабине...только надо бы дринк ляпнуть