Межнациональное общение / International communication

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Самолет. серия 3.

Сообщений 661 страница 690 из 1000

661

Slavic написал(а):

он не разрешил им снижение ниже 100м, и что?

Разрешил.

0

662

cooler написал(а):

Разрешил.

доказательства?

0

663

Slavic написал(а):

доказательства?

Я бы посоветовал так - в течении суток нет доказательств - предупреждение за оффтоп.

+2

664

mikenat написал(а):

Я бы посоветовал так - в течении суток нет доказательств - предупреждение за оффтоп.

прям мои мысли читаешь!http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/good.gif

0

665

W sumie to jest ciekawa rzecz. Z wypowiedzi Edmunda Klicha wynika, że nie zna on wyników badań komisji Jerzego Millera. Swoje wnioski  (46 stron) formułuje całkiem niezależnie od wniosków komisji.
Patrząc na to co ostatnio powiedział na temat sugestii tuz po wypadku ze strony kogoś z wysokich wojskowych można spokojnie zakładać, że komisja pod kierunkiem Jerzego Millera w zasadzie reprezentuje interes kilkuosobowej grupy dowódców Sił Powietrznych i ma głęboko w nosie interes Polski. Nie zmierza do wyjaśnienia wypadku tylko do spychania odpowiedzialności ryzykując skandal międzynarodowy (co na wewnętrzne potrzeby będzie przedstawiony jako ogromny sukces Polski). Ja mam od początku takie wrażenie, wypowiedź Edmunda Klicha tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu.

0

666

Jeszcze raz o "kompromisie historycznej" zawartej w książce trzech autorów.
Autorzy od początku książki opisują pewien stan, podają dużo informacji, z niektórych wyciągają jakieś wnioski i stawiają tezę dotyczącą przebiegu wypadku. To co jest ciekawe to to, że w wielu miejscach zatrzymują się w wyciąganiu wniosków a końcowy wniosek w żaden sposób nie odzwierciedla ani opisanego stanu, ani informacji zgromadzonych lub analizowanych wcześniej.
Ostateczna wersja jest taka, że
1. o wszystkim jednoosobowo decydował kapitan Protasiuk w tajemnicy przed załogą i generałem Błasikiem,
2. informacje z ziemi zinterpretował jako bezwarunkową zgodę na lądowanie
3. stało się to za późno więc zniżył się pod ostrym kątem
4. ze względu na pomiar wysokości według radiowysokościomierza i zagłębienie terenu przed  lotniskiem zbyt nisko wyrównał lot i się zderzył z ziemia
5. załoga była sparaliżowana bo uległa "kapitanozie" (włącznie z generałem Błasikiem.) zachodzi kilka niewytłumaczalnych reakcji lub brak reakcji załogi

W zasadzie poza 4. wszystkie wnioski autorów są  twierdzeniami które nie mają nic wspólnego z resztą książki. Wersja powstała w wyniku wyszukania takiego samolotu toru lotu które
- zakładając, że  wysokości podawane przez Nawigatora pochodzą z radiowysokościomierza
- uwzględniając rzeźbę terenu przyjmując arbitralnie prędkość poziomą samolotu
odnaleziono linię która mniej więcej przecina wysokość 500 metrów w chwili komunikatu kontrolera o wolnym pasie.

Według mnie interpretacja jest dosyć naciągana a jednocześnie pozwala wyeliminować kilka bardzo przykrych i kompromitujących  w konsekwencjach rzeczy z przebiegu wypadku.
Chodzi o to, że przyjmując taki przebieg mamy odpowiedź na następujące pytania:
1. czy samolot manewrował podczas lądowania
jeśli tak to
2. czy istniał jakiś plan lądowania,
3. kto ten plan ułożył  i kto znał
4. w jakim celu wybrano taki wariant podczas lądowania
5. czy celem planu było zmylenie obsługi lotniska?

0

667

правда Indoor написал(а):

I jakim prawem piloci "ulegli" ?

это уже  второй  вопрос ,который вытекает прямо из того что согласен что razreshilhttp://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif

0

668

szakal написал(а):

это уже  второй  вопрос ,который вытекает прямо из того что согласен что razreshil

nie.

0

669

правда Indoor написал(а):

Kolejny debil.

если у Вас нет других определений участников форума, советую последнее издание "Wielki Ortograficzny Słownik Języka Polskiego",и раздел форума "Правила пользования " пригодится....  тем  более, что  Вы  Модератор .http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif

0

670

Э. Клих написал(а):

Они слишком поздно начали снижение, были слишком высоко и догоняли правильную глиссаду.

А Рыженко всё врал и врал: "на курсе, ГЛИССАДЕ", "на курсе, ГЛИССАДЕ".

Э. Клих написал(а):

Много указывает на то, что они нажали кнопку "уход", ждали несколько секунд на реакцию машины, которой не было, и только после этого пробовали уйти вручную. Но уверенности нет. Большинство экспертов, с которыми я консультировался, считает, что нажатие кнопки "уход" не оставляет следа в регистраторе полета

Так он вообще нихрена не знает, Клих этот. Уверенности у него нет. Бред сивой кобылы.

0

671

GNom написал(а):

Значит, по польским военным? А как же тогда положение этих правил о том, что экипаж обязан следовать правилам полётов того государства, в воздушном пространстве которого они находятся?

У тебя с польским проблемы. Попроси вменяемого человека перевести тот фрагмент, и удивись.

0

672

cooler написал(а):

Разрешил.

До предупреждения за оффтоп осталось 9 часов.

0

673

cooler написал(а):

Э. Клих написал(а):

    Много указывает на то, что они нажали кнопку "уход", ждали несколько секунд на реакцию машины, которой не было, и только после этого пробовали уйти вручную. Но уверенности нет. Большинство экспертов, с которыми я консультировался, считает, что нажатие кнопки "уход" не оставляет следа в регистраторе полета

Так он вообще нихрена не знает, Клих этот. Уверенности у него нет. Бред сивой кобылы.

точно ,если  у  него как у личности которая возглавляет Комиссию Исследований Катастроф такие проблемы как записывается  нажатиe кнопки "уход " или нет, тогда всё понятно http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/pardon.gif

0

674

кто-то жаждет быть забаненым

0

675

cooler написал(а):

А Рыженко всё врал и врал: "на курсе, ГЛИССАДЕ", "на курсе, ГЛИССАДЕ".

А ему, глядя на вариометр, всё верили, верили, верили... http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/to_become_senile.gif

0

676

cooler написал(а):

У тебя с польским проблемы. Попроси вменяемого человека перевести тот фрагмент, и удивись.

http://i21.photobucket.com/albums/b282/Kran2/__-11.jpg

Попросил (диагноза, спасибо! http://forumupload.ru/uploads/000d/0e/cb/840-5.gif), и удивился... Вашей глубокой невменяемости.

...3. RL-2006 применяются также за границами Польши, если содержащиеся в них правила не противоречат правилам, обязывающим в воздушном пространстве данной страны, а в пространствах, не подчиненных правилам ни одного из государств – международным правилам.

4. Персонал военной авиации Польши обязан следовать правилам авиационных полетов, указанным в документах, выданных руководством гражданской авиации, принятым к применению в военной авиации в пределах, не оговоренных RL-2006. Приобретение и распространение конкретных документов является компетенцией руководителей родов Вооруженных Сил. Конкретные документы должны быть также доступны в органах информационной авиаслужбы на каждом аэродроме.

Догадайтесь, с одного раза, что из себя представляет множество, которое является объединением пересечения некого множества с другим множеством (правила полётов другого государства для иностранных ВС, совпадающие с польскими RL-2006 ), и дополнения того же самого некого множества к этому пересечению (правила полётов другого государства для иностранных ВС, НЕсовпадающие с польскими RL-2006)?

Подсказка (только Вы не подглядывайте, так будет не интересно!).

Это то самое некое множество (правила полётов другого государства для иностранных ВС). http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/to_become_senile.gif

Отредактировано GNom (2010-12-13 21:54:42)

0

677

GNom написал(а):

Отредактировано GNom (Сегодня 21:54:42)

так я вижу что Вы всё таки удивляетесь, что польские военные лётчики имеют какой то регуламин полётов .Не давно ведь говорили что вообще без толку летают .А тут не только множество, а ещё и пересекается  http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/smile.gif

0

678

а Вы конечно с маниакальным упором одиозного типа пробуете применить общий регулямин которому подчиняются польские воздушные военные  судна  к полёту государственного военного  восдушного судна . Не  хотите принять  в сведение, что  пролёт  такого судна каждый раз согласовывается по мелочам министерствами заинтересованных стран ,и странами над территириум которых будет происходить полёт дипломатическим протоколом .Вот например часть таких уточнений при полётe

Отредактировано szakal (2010-12-14 00:02:34)

0

679

szakal написал(а):

пролёт  такого судна каждый раз согласовывается по мелочам министерствами заинтересованных стран

было бы так, сейчас по процедуре посадки не спорили быhttp://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gif

0

680

Slavic написал(а):

пролёт  такого судна каждый раз согласовывается по мелочам министерствами заинтересованных стран

Заинтересованных в чем? Чтобы сел? Или чтобы наоборот?http://forumupload.ru/uploads/000d/0e/cb/518-5.gif

0

681

Nefer написал(а):

пролёт  такого судна каждый раз согласовывается по мелочам министерствами заинтересованных стран

Заинтересованных в чем? Чтобы сел? Или чтобы наоборот?http://forumupload.ru/uploads/000d/0e/cb/518-5.gif

это  зависит кому как http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gifя имел ввиду то, что даже если такое судно только пролетает над территорией другого государства тоже ето согласовывается

Отредактировано szakal (2010-12-14 13:09:15)

0

682

Шаки, статейка для тебя http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/tongue.gif
Экспертов развелось - пруд пруди, но этот К.М. переплюнул, кажется, всех
http://gazetapolska.pl/artykuly/kategor … ej-pulapce
http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/crazy.gif

0

683

Diagnoza.

"...Jest to niemożliwe, gdyż minimalna prędkość Tu-154 wynosi 225 km/h. Przy mniejszej prędkości samolot spada na ziemię – mówi nasz ekspert."
Nieśmiało zwracam uwagę, że samolot spadł na ziemię. Nikt ekspertowi tego nie powiedział?

0

684

правда Indoor написал(а):

Nieśmiało zwracam uwagę, że samolot spadł na ziemię. Nikt ekspertowi tego nie powiedział?

Jak kiedyś będziesz miał podły humor i zechcesz się "wyżyć", możesz zajrzeć do fanatycznych tłumoków, którym udowodnić cokolwiek nie da się za żadne skarby świata. Próbowałam. Naiwna, jak ta wrona z kreskówki... http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=44 … start=9570
(numeracja stron może się zmieniać po kasowaniu - nie wiem na jakiej zasadzie kasują, ale kasują...)

0

685

diagnoza написал(а):

Экспертов развелось - пруд пруди, но этот К.М. переплюнул, кажется, всех

Ну не согласен, другой член той же комиссии, профессор Илларионов, тоже хорош:

Miliony rubli na operację przykrywania dowodów

/.../ Gdyby nie postawa prezydenta Polski w 2008 roku, Rosja zajęłaby całą Gruzję. To Lech Kaczyński wstrzymał ofensywę Москвы. /.../http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/biggrin.gif

/.../ Niszczenie i ukrywanie dowodów, rozpowszechnianie fałszywych informacji, odwracanie uwagi obserwatorów i śledczych od rzeczywistych problemów i skupianie się na sprawach pomniejszych albo zupełnie fikcyjnych, próby ukrywania osób zaangażowanych w wydarzenie, a wprowadzanie w ich miejsce fałszywych świadków, jak na przykład liczne postacie o imieniu Wołodia, będące podobno autorami pewnego filmu krążącego w internecie - to zapewne niepełna lista działań, w które musiano zaangażować setki, jeśli nie tysiące ludzi, w tym najwyższych urzędników państwowych, władze lotnicze z MAK na czele. Wiedząc o tej niewiarygodnej, rozbudowanej i kosztownej operacji, każdy poważny i obiektywny obserwator musi zadać pytanie, w czyim interesie jest ona prowadzona i kto może za nią stać. Jedyna możliwa odpowiedź jest następująca: rosyjski rząd. /.../http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/shok.gif

Отредактировано Ju_G (2010-12-16 17:38:53)

0

686

Polska przekazała uwagi do raportu MAK
Польша передала свои замечиния к докладу МАК

Отредактировано Ju_G (2010-12-16 19:18:55)

0

687

Ну вот - ещё один этап пережили, переждали.

0

688

szakal написал(а):

это  зависит кому как http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/dntknw.gifя имел ввиду то, что даже если такое судно только пролетает над территорией другого государства тоже ето согласовывается

Ну правильно- если тебе неохота ракету в одно место....

Не поняла чем ты сейчас недоволен...http://i.smiles2k.net/aiwan_smiles/crazy.gif

+1

689

diagnoza написал(а):

Экспертов развелось - пруд пруди, но этот К.М. переплюнул, кажется, всех

Ale mnie zainspirował. Zrozumiałem, próbując dyskutować z niektórymi tezami tajemniczego eksperta pragnącego zachować anonimowość nijakim panem Konradem, że ze stenogramu jasno wynika, że wysokości musiały być czytane z wysokościomierza barometrycznego. Chodzi o to - co wynika ze stenogramu.
My widzimy kilka par wartości :  czas > wysokość.  Czas jest przypadkowy, wysokość wartością okrągłą. .
Jasno wynika z tych par wartości, że nie powstały w wyniku przypadkowego spojrzenia na przyrząd, tylko Nawigator na bieżąco obserwował i czekał na pojawienie się danej wartości wysokości. Gdyby to był wysokościomierz radiowy Nawigator MUSIAŁBY się zorientować, że wartości wskazane przez przyrząd skaczą jak nie wiem co. Wartość czterysta metrów musiał się pojawić kilka razy, podobnie jak 300 i 200 lub zatrzymać się przez jakiś czas na danej wartosci. A nie były powtórzone ani razu jak 100 metrów.
Jest wykluczone by nawet mało doświadczony Nawigator nie zauważył, że na podstawie tych wskazań można tylko się zabić a nie lądować.
Wniosek: 400.. 100 pochodzą z pomiarów wysokościomierza barometrycznego i 100-100 (w normie) oznacza iż załoga nie ufała wskazaniom wysokościomierza barometrycznego a różnicę uznała za dowód iż kontroler podał im fałszywe (zawyżone) wartości ciśnienia. 
A on zrobił im na złość i podał właściwe. Wynikałoby z tego również, że jednak samolot manewrował w trakcie podchodzenia do lądowania i do 250 metrów leciał ponad ścieżkę i dopiero gdzieś na wysokości 250 metrów zwiększył prędkość opadania i manewr ten skończył na wysokości 50 metrów - ale już według wskazań wysokościomierza radiowego.
Ma to sens. I swoją logikę. Istnieje również pewna logika, która każe każdej "ze stron" taką wersję wykluczać. Forum Smoleński od początku w dużej mierze próbuje, manipulując nieco wartościami udowodnić, że samolot znajdował się z ścieżce. Druga strona (autorzy "Ostatniego Lotu") starają się uniknąć bardzo drażliwą kwestię - dlaczego samolot manewrował w trakcie podejścia do lądowania.
Oczywiście mogło być inaczej. Ale na razie z danych zawartych w stenogramie TO wynika.

0

690

Kolejny ciekawy wniosek wynikający z lektury książki "Ostatni lot".
Już wspomniałem, że autorzy przytaczają cały szereg informacji, z których następnie jakby bali się wyciągnąć wniosków. Pisałem o tym, o tym tez, że niezależnie od
Jest ciekawy fragment stenogramu, na którego autorzy książki zwracają uwagę (na nie zwróciłem uwagi, oni tak).
Chodzi o sekwencję kwestii wypowiedzianych pomiędzy 10:20:30 a 10:21:00
KBC mówi 7-6 a pod wpływem sugestii tajemniczego A ("i jeden poziom zostaw") zmieni ustawienia czegoś tam na 7-8. Nie wiem co to jest 7-6 i 7-8 ale to mało ważne. Ważne, że są to jakieś wartości ustawione przez mechanika pokładowego. Uważam za wykluczone, by ktokolwiek poza kpt. Arkadiuszem Protasiukiem mógł zasugerować inne parametry niż KBC kazał ustawić. Nie wyobrażam sobie by generał Błasik wtrącał się do szczegółów technicznych pilotowania. Albo 2P. Ale wyobrażam sobie, że kpt. Arkadiusz Protasiuk poprawi jakieś standardowe ustawienia dokonane przez kogoś, kto chwilowo siedzi na jego miejscu. A przypominam, że na ostatniej konferencji prasowej  prokurator de facto przyznał się, że generał Błasik pilotował w jakimś momencie samolot i że wynika to ze stenogramu. Nieco przedobrzył, bo jeśli wynika to ze stenogramu jako coś oczywistego, to nie ze stenogramu nam znanego, tylko ze stenogramu który on zna.
Ja takie wątpliwości (że kapitan Arkadiusz Protasiuk nie siedzi na swoim miejscu) miałem przy sekwencji wypowiedzi które nastąpiły nieco później. Chodzi o fragment  10:25:24 "Dobrze przekażę to Arkowi ..." po którym to zdaniu następuje dialog - ale pomiędzy 2P a "A". Na koniec odzywa się KBC (10:26:17) "Panie Dyrektorze ...".
Wynikałoby z tego, że nie jest wykluczone iz od 10:20 do 10:25 generał Błasik siedział na miejscu KBC. Czy to może mieć sens i logikę? Chociaż w tym przypadku  "logikę" trzeba by raczej ująć w cudzysłów. Może. Nie wykluczam, że wobec obaw kapitana Protasiuka, że w tych warunkach  kontroler ich odeśle na zapasowe lotnisko i w ogóle nie pozwala podejście dokonać, generał Błasik sam prowadził negocjacje z kontrolerem. Oczywiście miałoby to fatalne konsekwencje, które nie życzę żadnemu lotnictwu na świecie, nawet najbardziej wrogiemu.
Nie ma pewności, że tak było. Kapitan mógł przekazać zestaw słuchawkowi  Generałowi (i automatem Generała słychać było w pierwszym kanale MARS więc został zakwalifikowany jako "KBC"), Generał mógł też korzystać z innego zestawu słuchwkowego niż pierwszego pilota. Jeszcze jakieś inne przemieszczenia w trakcie rozmowy mogły zachodzić w kabinie. Tym niemniej coś w tym momencie nie gra.  A wynikałoby z tego mniej więcej to, że zdanie kontrolera "nie ma warunków do lądowania" nie został przekazane kapitanowi Protasiukowi.
Podobnie jak zdanie o zachmurzeniu grubo poniżej 50 metrów zostało "zaokrąglone przez 2P na "50 metrów".

0